Helyiségbérlés

Bérelhető helyiségek a Teleki-Tisza-kastélypark történelmi épületegyüttesében

A Teleki-Tisza-kastélypark területén, négy épületben kínálunk exkluzív környezetben, díszkertre néző helyiségeket, melyek a főútról könnyedén megközelíthetőek. Ezek az épületek a kastély történelmi épületegyütteséhez tartoztak (és tartoznak ma is), de új funkciót kaptak a komplexum részeként. Teljes körű rekonstrukción estek át, megtörtént a teljes belső és külső felújításuk is. Ahol az örökségvédelem megkívánta, eredeti állapotban, de a mai kor igényeinek megfelelően állítottuk vissza az építészeti emlékeket. 

Felszabaduló, illetve bérelhető helyiségek

Az épületek elhelyezkedése, az alaprajzok és az irodaterek számozásai az alábbi tájékoztató kiadványban tekinthetőek meg. A feltüntetett összegek nettó irányárak és rezsidíj nélkül értendőek.

Wattay (E) épület

Irodatér Helyiségbérleti díj irányár Üzemeltetési díj
1-2. óradíjas modellben bérelhető
3. Foglalt
4. 93.867 Ft 15.644 Ft
5. 79.840 Ft (10% kedvezmény*) 14.994 Ft
6. Foglalt
7. 227.183 Ft 37.864 Ft

* Az irodából nyílnak a ház üzemeltetéséhez szükséges technikai helyiségek, ezért kedvezményt biztosítunk a bérleti díjból.

Irányadó információk a bérelhető helyiségekkel kapcsolatban

  • A havi bérleti díj a következő tételekből tevődik össze:
    • Helyiségbérleti díj: 12 EUR/hó/m² (de min. nettó 4500 Ft/m²; 0% ÁFA),
    • Rezsi költség: fogyasztás alapján, a négyzetméterre eső arányos rezsiköltség / hó,
    • Üzemeltetési díj: 2 EUR/hó/m² (de min. nettó 700 Ft/m²; 27% ÁFA)
  • További tudnivalók a bérléssel kapcsolatban:
    • Az irodatereket berendezés nélkül, üresen adjuk át. A mosdók, teakonyhák természetesen bútorral felszereltek, használatra készek.
    • Egybefüggő terek (pl. adott teremhez tartozó, vagy kizárólagos használatra átadott folyosó) bérlése esetén a teljes négyzetméter adódik össze, hiszen ezek is kizárólagos használatba kerülnek; nem kizárólagos használat esetén arányosan kerülnek felosztásra az egyes helyiségekhez.
    • A számlázás, szerződéskötés forint alapon, fix összegre (EUR árfolyam kockázat nélkül) történik, a megadott ÁFA tartalommal. A bérleti díj emelése évente egyszer történhet részünkről.
    • Az egész épület, vagy több helyiség együttes bérlése esetén egyedi árajánlatot adunk.
    • A kaució két havi bérleti díj összege.
  • Rezsi és egyéb költségszámítás:
    • Házanként külön áram-, víz- és gázmérőóra biztosított, ami alapján a havi rezsi elszámolás a bérelt helyiségre vetítve, méretarányosan történik. A rezsiköltséghez adódik a szemétszállítás, és az internet díj.
    • A havi üzemeltetési költség tartalmazza a kertészeti és síkosságmentesítési munkákat, kötelező karbantartási díjakat (pl. porral oltók felülvizsgálata, kazán karbantartása, kémény felülvizsgálat-seprés, menekülési fények ellenőrzése, érintésvédelmi felülvizsgálat, sorompó karbantartás, stb.), bérlői és vendég parkolási lehetőséget, kastélypark nem rendezvény-, és nem üzleti célú használatát, külső kamera rendszer üzemeltetését (felvételek rögzítését, GDPR megfelelőségét, szükség esetén hatósági közreműködést), közös szemétgyűjtő utcára mozgatását, stb.
    • Az adott vállalkozás egyedi, speciális igényeivel, előírásaival együtt járó költségek nem tartoznak sem a bérleti-, sem a rezsidíjba, azokat az adott vállalkozásnak kell magának megrendelnie és megfizetnie (pl. kötelezően előírt rágcsálóírtás élelmiszer esetén, egyéb felülvizsgálatok, vagy szakhatóságok díjai, igény szerinti kivonuló szolgálat – távfelügyelet díja, saját biztosítás, bérlői tevékenységből fakadó kötelező hatósági és egyéb díjak, stb.).
    • Takarítási, mosdó feltöltési szolgáltatás külön megállapodás alapján történik, nem képezik az irodabérlet részét. (Eddigi több éves tapasztalatunk alapján a takarítást mindenki magának szeretné megoldani, így ezt a szolgáltatást érdektelenség miatt kivettük az üzemeltetési költségből.)
    • A rezsiköltség kapcsán felhívjuk a figyelmet, hogy az árak nem a lakossági rezsi díjakat tükrözik, hanem cégként „közületi” rezsi szerződéseink vannak, amelyek mind alapdíj, mind egységár tekintetében esetenként jóval magasabb díjak lehetnek, mint amit esetleg otthon megszokhattunk, így téli hónapokban iroda mérettől függően akár 40-100e Ft körüli költséget is jelenthet. Az épületek műszaki értelemben korszerűek, a fő tartóelemek (falak) és nyílászárók azonban többnyire eredetiek, az ebből adódó komfortérzet különbséget egy új építésű házhoz képest kérjük mérlegelni!
  • Parkolás, nyitvatartás: a bérelt helyiségek 0-24 elérhetőek, használhatóak.
    • A gépjárművel való beállás, parkolás hétköznap a nagykapun keresztül 07:00-18:00 között lehetséges, gyalogosan a kiskapukon keresztül 0-24 megközelíthető a helyiség. (A kiskapuk zárásáról – nyitásáról a bérlők gondoskodnak a saját belátásuk szerint, a nagykapu automatikusan működik.)
    • Díjmentes belső, állandó parkolót minden bérlő számára egyet biztosítunk (egy parkoló alatt egy személy egy telefonos sorompónyitási lehetőségét és egy gépjármű parkolását értjük). Ezen felüli parkolók (behajtási jogosultság) bérlésére nettó 2500 Ft/hó (+27% ÁFA) díjért van lehetőség.
    • A vendégparkolókat (egybefüggően max. 4 óra parkolási időn belül) díjmentesen biztosítjuk. A vendégeket a bérlő a saját jogosultságával, saját maga engedi be a területre és vállal értük felelősséget.
  • Irányadó, preferált tevékenységek: nevelési, oktatási, kulturális, környezetvédelmi, természetvédelmi, állatvédelmi, műemlékvédelmi, hagyományőrző, egészségvédelmi, sport, szociális, gyermek- és ifjúságvédelmi, euro-atlanti integrációs, kisebbségvédelmi területek (természetesen más tevékenységeket is befogadunk).
    • Elsősorban elenyésző, kis vendégforgalommal rendelkező, csendes tevékenységet végző bérlőket keresünk.
    • A szabályzatainkat elfogadó és különösen az Etikai Kódexünknek megfelelő vállalkozásoknak tudunk helyet biztosítani.
  • Első beköltözés: 2018. II. negyedévtől.
  • A bérlésre vonatkozó fairplay szabályzatunk:
    • A gépkocsibeállók csak munkaidőben történő parkolásra alkalmasak. A főkapu zárását megelőzően ki kell állni (P+R, vagy több napos folyamatos idejű parkolás nem engedélyezett). Parkolás kizárólag személygépkocsival, vagy motorkerékpárral lehetséges.
    • Fenntartjuk a jogot, hogy az átlagosnál nagyobb ügyfélforgalmat bonyolító (pl. óránként ötnél több vendég, vagy az átlagosnál több helyben dolgozó), vagy az átlagosnál több energiát használó (pl. rendszeres zuhanyozás, plusz fűtőkészülék-, mobilklíma, nagyteljesítményű számítógép folyamatos használata, stb.)  vállalkozások esetében plusz resziköltség hozzájárulást kérjünk, a többi bérlő által fizetendő rezsidíj kompenzációjaként.
    • A park természetesen séta, vagy a rendes ügymenethez tartozó megbeszélés céljára szabadon használható, de az üzleti célú, vagy csoportos – külön szervezett tevékenység külön megállapodás és díjfizetés tárgyát képezi (pl. szabadtéri foglalkozás, tábor, irodán kívülre tervezett üzleti fogadás). Az irodabérlők a mindenkori listaárainkból (kastélyépület, park üzleti célú használata, szálló) 5% kedvezményben részesülnek.
    • A helyiségek külső nyílászáróira, falaira, területeire a műemléki környezet elvárásainak megfelelően tilos reklámanyagot elhelyezni, kihelyezni. Kizárólag egy darab megállítótábla kihelyezése engedélyezett, nyitvatartási időn belül (előzetes jóváhagyást követően).

A helyiségek foglalását követően az értékelés során az alábbi szempontokat vesszük figyelembe (elsősorban, de nem kizárólagosan):

  1. Megajánlott bérleti díj nagysága,
  2. Bérelni kívánt helyiségek száma (egész épület/több helyiség/egy helyiség),
  3. Szerződéskötés időtartama,
  4. Tevékenység, ügyfélforgalom,
  5. Nagykovácsihoz (vagy a környező településekhez) köthető tevékenység, helyi vállalkozás, helyben lakó személy, vagy a kastély rendezvényfunkcióit kiegészítő, támogató munkakör,
  6. A vállalkozás székhelye, vagy telephelye Nagykovácsiba legyen bejelentve és helyben adózzon; valamint a vállalkozás átlátható, köztározásmentes legyen.

További információkért kérem írjon a kastely-iroda@mcssz.hu címre!

A Nagykovácsiban található irodaépületekbe elsősorban hosszútávú bérlőket várunk (minimum 1-2 év, de maximum 5 év), akik tevékenységüket nyugodt és inspiráló, zöld környezetben szeretnék végezni. Az épületek felújítása során kiemelt figyelmet fordítottunk használható terek létrehozására, de figyelembe kellett vennünk az örökségvédelem előírásait is. A Magyar Cserkészszövetség fenntartja a jogot, hogy kizárólag az értékrendjével azonosulni tudó, a kastély és a Szövetség hírnevét nem sértő, átlátható vállalkozásokat fogadjon be a területre és e tekintetben önállóan, indoklás nélkül döntsön.

Az épületek mellett található kastélyépületben képzések, tréningek, rendezvények, esküvők is helyet kapnak. A kastélyban lehetőség van a tréningtermek, de akár a bálterem bérlésére, sőt az egész épület, vagy épp a park igénybevételére is. Természetesen irodabérlőink elsőbbséget élveznek a komplexum épületeinek, szolgáltatásainak használata, bérlése során. Ugyanakkor bérlőink elfogadják azt a tényt, hogy esetenként nagyobb tömeggel, vagy hanghatással kell számolniuk a kastélyban, vagy a kastélyparkban rendezett rendezvények kapcsán. Ez ritkán behajtási korlátozással, vagy egyéb, előre nem látható intézkedésekkel is jár, amelyekről természetesen igyekszünk időben tájékoztatást adni.